Otsing sellest blogist

Tõlge

31.3.13

Johannese tagasivaade Prantsusmaale

Kui ma kolmapäeva varahommikul kell 3.30 ärkasin ei jõudnud ma ära oodata millal ma lennukisse astun. Seda reisi olin pikemat aega juba oodanud, ning lõpuks oli see päev ka saabunud. Eelmisel õhtul olin ema abiga juba koti ära pakkinud. Kui aeg oli juba seal maal, et tuleb minna, siis läksime alla ning võtsime Larseni, Gladise ning õpetaja Evelyni peale ning läksime Tallinna Lennujaama. Lennujaama saabudes võtsime oma piletid, saatsime kohvrid konveierile, ning läksime lennukile. Muidugi natuke aega tuli oodata. See oli ka minu esimene kord lennukiga lennata. Kartsin, et ma hakkan õhkutõustes oksendama, aga ei hakanud. Vaade aknast oli tore.

Meie vahepeatus oli Münchenis. Meil oli viis tundi Pariisi lennuni aega, nii et me otsustasime linna peale minna. Käisime raekojaplatsil. Seal oli tore. Nägin tänaval mängivat pianisti. Käisime ka raekoja torni otsas. Sealt oli mägesid näha. Peale seda läksime lennujaama tagasi, ning läksime lennukile.

Pariisi saabudes pidime oma pagasit ootama. Siis läksime oma autojuhti otsima, kes meid Rouenisse viiks. Algul me ei leidnud teda, aga kui õpetaja Evelyn tegi kõne, siis leidis ta meid üles. Kui meie kohvrid olid autosse tõstetud, alustasime oma teed Rouenisse. Teepeal jäid paljud meist tukkuma. Kohale saabudes näidati meile meie hotellitoad kätte. Need olid väikesed toad, kuhu mahtus maksimaalselt kolm inimest. Kuna meil olid kõigil kõhud tühjad, siis otsustasime sööma minna. Leidsime ühe Hiina restorani. Läksime ja sõime oma kõhud täis.

Järgmisel hommikul ärkasime kell 7.00 üles. Pesime ennast ning läksime hommikust sööma. Hommikusöögiks olid sai, mille peale sai oma vabal valikul midagi peale määrida, apelsinimahl ning kohvi. Kui hommikusöök oli söödud läksime kooli. See kool oli meie omast palju suurem. Meid jaotati gruppidesse, ning meile näidati kooli peal ringi. Me saime ka tundidest osa võtta. Kõige rohkem jäi mulle meelde muusikatund. Seal me laulsime, ning mängisime pille. See oli väga tore. Peale seda näidati meile veel kooli. Käisime võimlas, kus tehti igasuguseid akrobaatilisi trikke. Seal saime ka proovida igasuguseid asju. Proovisime käia köiel, suure palli peal püsti seista ning mööda köit üles ronida. Seejärel läksime lõunat sööma, mis oli hea.

Seejärel läksime me oma hotelli tagasi, et pärast linna peale minna. Käisime seal ringi, ning ma oleksin peaaegu auto alla jäänud. Käisime ka poodides. Kui seal oli käidud siis hakkasime kooli poole tagasi minema, aga juhtus õnnetus:   me kadusime ära. Ekslesime seal ringi, ning lõpuks küsisime ühelt noorelt naiselt abi, ning tema juhatas meid kooli juurde tagasi. Kui me kohale jõudsime, siis hakkasime sööma. Peale seda tegime paar pilti, ning läksime hotelli tagasi.

Neljandal päeval oli hommikune rutiin juba tuttav. Ärkame üles, paneme riidesse ning lähme alla sööma. Kui hommikusöök oli söödud, läksime bussile, ning hakkasime Honfleuri kaluriküla poole sõitma. Seal anti meile poolteist tundi vaba aega. Me käisime seal ringi ning ostsime ka paar suveniiri. Kui meie aeg oli otsakorral läksime jälle bussi, ning sõitsime La Havre tööstuslinna. Meile anti seal ringi vaatamiseks tund. Selle aja jooksul käisime me väikese rongiga künka otsas. Kui meie aeg sai läbi, läksime jälle bussi peale, ning seekord põrutasime Etretati kallastele. Seal oli kivine rand ning meie ja itallased pidasime seal piknikku. Kui meie söök oli söödud, läksime bussi tagasi, et minna hotelli, kus me saime teada kelle peresse me lähme. Kui päike oli loojunud, tuldi meile järele. Meie Larseniga läksime ühe poisi perre. Kui me kohale jõudsime, andsime oma kingid neile üle. Kui see oli tehtud, läksime ja mängisime Wii-ga. Natukese aja pärast öeldi meile, et õhtusöök on valmis, ning me läksime lauada. Õhtusöök oli kolmekäiguline. Eelroaks oli meil kishh, pearoaks liha ning ahjus küpsetatud köögiviljad juustuga ning magustoiduks olid õunkook ja mingi pudingi kook. Kõik road olid väga head. Kui meie söögid olid söödud, ning jutud räägitud, toodi meid hotelli tagasi.

Viienda päeva hommikul ärkasime jälle vara kuna pidime vara Pariisi minema. Pakkisime oma asjad ning sõime hommikust. Kui meie buss Pariisi saabus, jätsime hispaanlastega hüvasti, ning asusime Pariisi poole teele. Kohale jõudes jätsime oma pagasi hotelli hoiuruumi, ning läksime linna peale ringi vaatama. Esimesena läksime me metrooga Père Lachaise surnuaeda. Seal leidsime Chopin’i haua. Peale seda otsustasime minna Notre Dame katredaali. Sinna oli sissepääs tasuta. Käisime seal ringi, ning ma ostsin 2€ eest endale sealt ühe mündi. Peale seda läksime Louvre kunstimuuseumi, kus oli ka sissepääs tasuta. Seal nägid osad meist Mona Lisat. Kui seal oli käidud, läksime Triumfikaare alla. Seal oli üks tseremoonia pooleli. Pärast seda läksime me Eiffeli torni. Ootasime natuke järjekorras, enne kui saime üles minna. Seal oli tore vaade. Kui seal oli käidud, siis läksime hotelli tagasi.

Viimasel päeval käisime me veel natuke ringi. Me käisime Moulin Rouge juures. See oli huvitav. Pärast seda läksime metroojaama, et minna lennujaama tagasi. Lendasime Pariisist Münchenisse, kus pidime 4 tundi ootama järgmist lendu. Samal ajal tegime ka oma slaidi-show valmis. Kui need 4 tundi olid otsas lendasime Münchenist koju tagasi. Oli tore jälle kodus olla.

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.