Otsing sellest blogist

Tõlge

22.3.13

Evita reisimuljed

Me sõitsime välja kolmapäeva, 6. märtsi hommikul kell 4.30. Tallinna lennujaama jõudsime natuke enne kella kuute. Varsti läksime lennukisse ja hakkasime lendama Müncheni lennujaama poole. Sõit kestis 2 ja pool tundi. Kui me kohale jõudsime, sõitsime metrooga Müncheni kesklinna. Sõit kestis umbes pool tundi. Seal läksime ühte katedraali. Meile avanes väga hea vaade linnale. Katedraali ees oli palju tänavakunstnikke. Pärast käisime veel niisama poodides. Varsti  sõitsime metrooga tagasi Müncheni lennujaama ning  peagi oli aeg Pariisi lennata. Lend kestis poolteist tundi. Kui me Pariisi jõudsime, siis tuli meile üks prantslane mikrobussiga vastu ning me sõitsime Rouenisse. Autosõit oli päris pikk. Varsti jõudsime hotelli. Meie tuba oli väga väike, umbes nagu laevakajut, aga me harjusime sellega päris ruttu ära. Pärast me läksime ühte Hiina restorani sööma, sest meil olid kõhud väga tühjad. See asus meie hotellile väga lähedal. Me sõime riisi, vürtsikat kana, magusat kana, nuudleid krevettidega ning jõime vett ja teed. Mulle meeldisid väga need söögid ja see, et me saime seal pulkadega süüa.

Neljapäeval läksime Claude Bernard’i kooli. Seal tehti meile ekskursioon. Koolis oli tundide ajal väga vaikne. Pärast seda pidime natuke ootama ning siis hakkasid töötoad. Töötubade gruppides oli kaks prantslast ja välismaallased, aga minu grupis peale minu rohkem välismaallasi polnud. Esimene töötuba oli hispaania keele töötuba. Seal pidi kordama erinevate viljade hispaaniakeelseid nimetusi. Pärast seda pidime köögis pannkooke praadima. Siis pidime ühes klassis valima tervituskontserdi moeshow’le riided. Viimasena tegime raamatukogus multifilmi veeringluse kohta. Mina pidin liigutama alusel veetilka ning üks poiss tegi peale igat liigutamist sellest arvuti kaudu pilti. Õhtul oli kooli sööklas õhtusöök. Seal sai süüa igasuguseid snäkke.

Reedel läksime ühte teise kooli sööma. Eelroaks oli vorm, kus sees olid igasugused mereannid - kala, krevetid, krabitükid jm. Siis toodi meile kana ubade ja kartulivormiga. Magustoiduks oli õunakook. Pärast söömist läksime ühte parki. Selle pargi taimed ei olnud veel õitsema hakanud. Siis läksime Roueni linna. Seal oli meil natuke vaba aega. Me läksime ühte väga suurde katedraali ning käisime poodides. Varsti läksime tagasi kooli. Meil oli seal õhtusöök ja tervituskontsert, mis oli prantsuskeelne ja kestis kaks tundi. Minu arvates oli see väga igav, sest ma ei saanud midagi aru. Pärast seda oli disko.

Laupäeva hommikul läksime ühte kalurikülasse Honfleuri. Mulle meeldis seal väga. Seal oli palju kohvikuid ja turistipoode. Pärast läksime Etretati linna ookeani äärde. Seal oli kivine rand ja väga ilus vaade. Siis  läksime Le Havre linna. See on tööstuslinn. Meile anti seal vaba aega ning me läksime ühe tõstukiga kõrgemale, et nähe linna paremini. Vaade ei olnud eriti ilus. Õhtul läksime Rouenisse tagasi ning meil olid õhtusöögid prantslaste peredes. Minu pere elas väikeses kahekorruselises majas. Me rääkisime juttu ja sõime. Söögiks oli kartuli-hakkliha vorm. Magustoiduks oli kook. Pärast me läksime ühe mäe otsa, kust oli väga ilus vaade Roueni linnale. Seal oli väga külm. See pere, kus ma olin oli väga tore ja lahke.

Pühapäeva hommikul sõitsime väikebussiga Pariisi. Meiega kaasa tulid veel türklased. Kõigepealt  läksime Pere Lachaise surnuaeda. Seal meil oli ainult tund aega, et otsida kuulsusi, kes sinna maetud on, niiet me leidsime ainult Chopini haua. Talle oli toodud väga palju lilli. Järgmisena läksime ühte kohvikusse sööma. Mina tellisin köögiviljasupi. See ei olnud hea. Siis käisime Notre Dame’is. Järgmisena läksime ilma õpetajateta Louvre’i muuseumisse, sest meile oli see tasuta. Meil oli seal ainult pool tundi aega ja me otsisime kiiruga päris Mona Lisa maali ja Aphrodite-Venus de Milo kuju üles. Mona Lisa maal oli palju väiksem kui filmides. Pärast kui me Louvre’ist välja läksime, siis seal ees oli üks mees, kes andis meile tuvide sööki ning tuvid lendasid meie käte peale sööma. Nad olid väga ilusad ja armsad. Siis  läksime Triumfi kaare juurde. See oli väga suur ja võimas. Järgmisena  külastasime Eiffeli torni. Sealt paistis võrratu vaade Pariisile, aga ilm oli väga külm. Varsti me läksime oma uude hotelli. Seal oli ilusam tuba kui Roueni hotellis.

Esmaspäeva hommikul käisime Sacre Coeur’is ning pärast seda läksime lennujaama ning lendasime jälle kõigepealt Münchenisse ja siis Eestisse. Tallinna lennujaama jõudsime väga hilja ning koju peale kella 12 öösel.

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.