Otsing sellest blogist

Tõlge

18.5.13

Laupäev - 11.mai

Vaatamata Türgi ja Itaalia grupi hilisele kohale jõudmisele eelmisel õhtul, kohtusime kell 8.30 poe juures parklas ning alustasime Eestimaa looduse tutvustamist.

Ilm oli pilvine ja natuke oli sadanud. Võtsime suuna Mukri raba poole. Mukri tee oli kohati üsna pehme, aga meie bussijuht Andres tuli bussi valitsemisega suurepäraselt toime ning peagi jõudsime matka alguspunkti. Mets oli linnulaulu täis, aga varsti asendus see suuremalt jaolt viiest rahvusest inimeste elevil suhtlemisega. Nagu juba tavaks, tormasid eesti õpilased ees ja itaallased tulid aeglaselt ümbrust nautides kõige lõpus. Võtta aega enda ümber vaatamiseks, suhtlemiseks, küsimiseks ja arutlemiseks...seda võiksime neilt õppida.

Foto: Caroline
Järgmise peatuse tegime Türil, et jalgu sirutada ning poest vett ja banaane osta. Sten, Larsen ja Johannes olid abiks.

Lõunale sõitsime Adavere tuulikusse. Meile pakuti kana- ja kalafileed, keedukartuleid ja salateid. Magustoiduks oli plaadikook. Toit oli maitsev, aga meie grupi suurust arvestades olid meid paigutatud liiga väikesesse ruumi.

Photo: Spanish team
Läbides Raplaamaa, Järvamaa, Jõgevamaa, Tartumaa ning jõudes Põlvamaale, hakkas maastik meie ümber muutuma. Kui kena oli varakevadine loodus oma erkroheliste puude, smaragdrohelise rohu ja pruuni-musta laiguliste põldudega. Nägime oma teel Pedja jõe poolt üleujutatud luhtasid, rändlindude parvesid ja arvukalt kurepesi. Kalda äärsed olid täis õitsvaid varsakapju ning metsaääred sinililli ja ülaseid. Raplaa üldiselt sile maastikk oli muutunud laugjaks, segamets asendus männi- ja kuusemetsaga.

Taevaskoja puhkekeskusesse jõudes majutasime end kahe maja peale tubadesse. Terve kompleks oli meie päralt. Õpilased leidsid end peagi kiikumas, turnimas, jalgpalli mängimas. Kasutasime sooja ja päikselise pärastlõuna Taevaskoja lätete ja koobaste ning liivapaljanditega tutvumiseks. Samal ajal käisid õp Edda ja Evelyn Põlvas õhtuseks grillimiseks toitu ostmas. Kuigi tegemist oli suure poega, polnud seal veel grillihooaeg alanud, kuid söögita me ka tagasi tulema ei pidanud.

Kuna lõkkeplats oli majadele lähedal ja kuivade okste hunnik oli kõrge, tassisime selle poole väiksemaks. Õpilased lustisid jalgpalli mängides, hõigati parimate jalgpallurite nimesid. Pärast söömist kogunemise lõkke ümber. Liisbet mängis paar pala kitarril, hispaanlased laulsid oma kaasavõetud laule. Kuna oli hämardumas ning jahedamaks minemas, läksid õp Evelyn ja Sten ning seadsid tehnika diskosaalis valmis. Mängisime soovilugusid nii, et kõik grupid said oma lemmikuid valida. Hispaanlased õpetasid oma tantse, samuti itaallased ja türklased. Ühe türgi tantsu jaoks tuli tantsijatel lausa põrandale viskuda. Mainimata ei saa jätta prantsuse poisse, kelle energiline ning omapärane tants nakatavalt mõjus. Pärast pooleteisttunnist tantsimist ei tahtnud pidu iseenesest kuidagi lõppeda, kui kell 12.30 mängisime viimase loo, ning oligi aeg tubadesse minna.

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.