Otsing sellest blogist

Tõlge

23.10.12

Steni reisimuljed



Reis algas 3. oktoobri hommikul kell 6 Kehtna bussijaamast. Reisile läksin koos õpetaja Lea, õpetaja Evelyni ja õpetaja Piretiga, Kaareli ja Kenetiga. Hommikul bussijaama minnes  olin nii väsinud, et seisin vaevu püsti. Bussijaamas kontrollisime passe ja istusime autodesse. Autos jäin magama. Tallinna lennujaama jõudes oli juba elavam tunne. Läksime kohe check-in'i, sealt läksime turvakontrollist läbi ja suundusime värava juurde. Käisime Keneti ja Kaareliga ringi ja kui oli aeg lennukile minna, olin väga elevil, sest ma lendasin esimest korda. Lendasime pea 1 tund ja olime valmis maanduma, kuid siis tuli välja, et Riias oli udu ja pidime lendama Kaunasesse ja seal maanduma. Olime pea 40 minutit Kaunase lennujaamas lennukis, siis lendasime tagasi Riiga. Riias tulime lennukist maha ning siis ootasid õpetajad 6 -7 tundi järjekorras ja alles siis saime infot, mis edasi saab. Saime infoputkast 18 lehte, kus olid kirjas meie nimed ja et lennufirma katab kulud. Suundusime kohvreid võtma ja sealt algas kõige suurem jama. Kohvrid olid kaduma läinud. Kui lõpuks  lennujaamast välja saime ning jõudsime hotelli, olin täiega läbi. Käisime poes ja ostsime süüa, sest õhtusööki seal ei saanud. Pärast sööki olime natuke veel üleval ning läksime magama.

Hommikul oli raske üles ärgata, eriti arvestades et kellaaeg on kuskil nelja ja viie vahel. Hädavaevu ärkasime üless ja läksime alla, võtsime toidupakid ning suundusime lennujaama. Lennujaamas sõime, registreerusime lennule ja läksime jälle turvakontrolli. Selle reisi lõpuks olin ma turvakontrollidest täiesti tüdinenud. Teema juurde tagasi. Riiast suundusime me Münchenisse. Seal oli jälle probleeme. Me suundusime infoletti ja saime teada, et kui me lähme lennule, siis kohvreid me enam tagasi ei saa ja tuli välja, et meie kohvrid leiti ka alles Münchenis üless. Kõik olid õnnelikud. Istusime lennujaamas ja käisime ringi ning kui oli aeg lennukile minna siis olin ma rõõmus, sest ootamine on minu jaoks piin. Kes mind teavad need saavad aru miks. Lendasime Istanbuli ja sealt kohe järgmise lennu peale. Nevsehir'i jõudes olin ma ütlemata rõõmus ja kui nägin, et meile olid türklased vastu tulnud, oli rõõm veel suurem.

Lennujaamast suundusime õhtusöögile, kus sain põhimõtteliselt 20 minutiga nende sõbraks. Rääkisime juttu , tegime nalja ja olime lahedad. Kenet ja Kaarel istusid laua teises otsas, nii et ma suhtlesin ainult türklastega. Raske oli suhelda, aga hakkama sai. Pärast õhtusööki läksime peredesse, kus me ööbisime paar päeva. Peres tehti mulle tutvustus korterist ja näidati, kus miski asub. Rääkisime juttu ja küsisime küsimusi. Tegin ennast korda ja läksin magama. Hommikul vara ärgates olin ma väga väsinud ikkagi, mis sest et magasin üle 8 tunni. Saatsime perelapse bussi peale, mis viis ta lasteaeda ja hakkasime sööma ja rääkima. Sõime ära, tegin ennast korda ja me läksime hotelli juurde, kus läksime bussiga maa-alustesse käikudesse . Maa-alustes käikudes oli lahe. Seal on 7 korrust, aga meid lubati ainult 3 korrusele. Seal oli palju ruume: nt palveruumid, magamisruumid, kirikud, söögitegemisruumid jne. Ühesõnaga palju ruume. Seal käikudes sain sõpradeks hispaanlastega, kellega suhtlen ikka veel. Hispaanlastega oli hea rääkida, nad said inglise keelest aru ning nad olid  naljakad ka. Käikudest suundusime orgu. Seal käisime ringi ära ning suundusime sööma. Orus oli päris lahe alguses, aga pärast oli juba väga igav. Ma olin nagu neid kõiki juba näinud. Lõpus oli hea tunne., et lõppu jõudsime. Orus proovisin mingit imeliku pannkoogi taolist asja kitsejuustuga. See oli päris hea. Orust suundusime arvatavasti linna raha vahetama . Ei,ei enne oli mošee kirik. Seal tutvusime nende usuga ja kuulasime tarka juttu ning tegime pilte. Siis läksime raha vahetama. Edasi läksime savikotta, kus mees näitas meile ja rääkis, kuidas tehakse vaasi. See oli huvitav. Ta ütles siis, et kas keegi tahab proovida ka ja mina tõusin püsti ja läksin proovima. Terve aja Kaarel ja Kenet vingusid, et sa ei oska, ei oska, aga ise ei julgenud proovimagi minna. Päris lahe uus kogemus oli. Siis vaatsime savikojas ringi ja läksime õhtust sööma. Õhtusöögile punase jõe äärde. Seal oli väga äge. 

Pärast õhtusööki läksime peredesse. Õpetajad läksid pidutsema kui nii võib öelda, aga õpilased olid peredes. Mina oma peres olin koos pereisaga. Me viisime nende lapse ära sõprade juurde ning läksime koju. Sõime õhtust ja hakkasime google translatori abil suhtlema. Huvitav oli ja siis läksime ta kontorisse ning ma mängisin turvameest seal. Vaatasin kaameraid ja olin tähtis. Pärast läksime tuppa tagasi ning ma läksin magama.

Järgmine hommik ärkasime kell 7, sest läksime kuuma õhupalliga lendama. Isegi varem ärkasime. Hommikust ei võinud süüa, muidu hakkab paha. Mul hakkas niikuinii paha seal. Kuumaõhupalliga sõit oli väga lahe ja huvitav, täiesti uus kogemus.   Pärast kuumaõhupalli jätsime hotellis hüvasti. Minu jaoks oli hüvasti jätt väga hull. Paari päevaga said hispaanlased ja türklased mulle heaks sõbraks. Kallistasime ja kätlesime ning läksime lennujaama Kayseri. Kayserist lendasime lennukiga Istanbuli ja Istanbulis hakkas seiklemine. Bussidega oli jama ja kohvrihoiuga, aga kõpuks leidsime restoranipidaja, kes hoidis meie kohvreid. Algul olime umbusklikud, aga siis andsime kohvrid tema kätte ja võtsime tähtsad asjad välja. Läksime Istanbuli uurima. Kõndisime tublisti ja tagasi restorani jõudes sõime seal ja rääkisime juttu. See oli väga lahe, mulle väga väga meeldis Istanbulis. Sõime ära ja läksime metrooga kuhugi ja sealt veel bussiga hotelli juurde. Hotelli jõudes olin väga õnnelik. Tegime ennast korda ja läksime magama. Täpsemalt ma kirjutama ei hakka. 

Järgmisel hommikul sõime kõhud väga täis ja läksime lennujaama. Sealt läksime rahulikult lennukile ning lendasime Riiga. Riiga jõudes olin ütlemata rõõmus, et jõuan koju, kuigi see reis oli väga lahe. Riiast lendasime Tallinna ja Tallinnas olid meil 2 autot vastas. Istusime autodesse ja põrutasime Kehtna poole. Kuskil enne 10 olime Kehtnas ja koju jõudes tegin end kohe korda ja läksin magama ära. 

Reis oli väga lahe ja üldse lendasin ma esimest korda. Nägin kohe kõige hullema reisi ära. Mitu mitu lendu, kohvri jama ja veel palju muudki. Kokkuvõttes meeldis mulle see reis, sest nägin uusi asju ja õppisin uusi asju. Lahe ja õpetlik reis oli.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.