Otsing sellest blogist

Tõlge

20.5.12

Anu reisikiri


Ma olen õnnelik, et olen võtnud osa Comeniuse projektist, kuna olen omandanud palju uusi teadmisi erinevate veeloomade ja - taimede kohta ning lisaks saanud käia välismaal, kus sain endale palju uusi sõpru. 


Kell oli pool üheksa, kui me hakkasime sõitma Tallinna Lennujaama poole, kus väljus meie lennuk Bergamosse. Enne seda sai veel kohvreid ümberpakitud ning palju asju üle kontrollitud. Turvakontrollis selgus, et me ei kontrollinud piisavalt, sest Marteni kotis olid esimesed vedelikud, mis tuli ära visata. Seal saigi meie "ämbrite täitmine" alguse. Peale turvakontrolli istusime päris jupp aega, et lennule minna. Lennule minnes tuli välja, et minu kohver oli lubatust 5cm üle ning ma pidin selle eest maksma, sest muidu oleks see maha jäänud. Summaks oli 50€ . Süda tilkus verd, aga maksin ära. Mõne aja pärast oli see niikuinii juba unustatud, sest tuju pidi ju hea olema ning seltskond oli ka väga super, mis hoidis veel rohkem tuju üleval. 

Meie lend Bergamosse möödus rahulikult. Korra läksid mul kõrvad lukku, aga see oli tühi asi võrreldes selle olukorraga, mis valdas Maarja-Liisi. 
Bergamos saime anda kohe oma kohvrid ära ning turvakontrolli ka läbida, kus sai veel ämbrisse astutud.  Nimelt oli õpetaja Edda käsipagasis vedelik, mis tuli jällegi kahjuks ära visata. Tegi jällegi veidi meele kurvaks, aga läksime ikkagi kokkuvõttes hea tujuga edasi ning ootasime hetke, mil saame lennule minna. Sõime ja muljetasime. 

Cataniasse lendasime Windjetiga, mis polnud just kõige ilusam seest. Muidugi oli mu kõrval istumas Marten, kes pidevalt rääkis, et me kukume alla. Iga puu, mida ma näitasin talle, kui hakkasime õhku tõusma, ütles ta, et see on viimane, mis ma näen. Algul oli küll naljakas, aga lõpuks oli mul juba paanika, et äkki kukumegi alla. Lennukis oli veel mingi pinin, mis pani õudselt kõrvad valutama ja enne maandumist selle lennukiga, oli mu kõrvavalu väga suur ning ega Marteni ja Hansu olukord parem polnud. Kelly ja Maarja-Liis seekord väga ei kurtnudki, nende arust oli Ryanairi lend hullem.

Catanias pidime leidma bussi, mis viiks meid rongijaama, kus saaksime edasi minna oma ööbimiskohta. 
Rongijaamas saime kaardi, mille abil jõudsime sinna kuhu vaja. Vahepeal saime maasikaid osta, mida oli õhtul hea süüa. Õnneks need polnud mingi plastikumaitsega nagu need, mida siiani Eestis hetkel olen saanud. 
Õhtul käisime veel suure platsi juures jalutamas ning igaüks lubas endale kohviku moodi poest ka midagi head. Mina ostsin mingi saia, mis oli väga hea. Teised ostsid kooke ja jäätiseid. Muidugi ei puudunud mu õhtusöögist ka Coca-Cola. Eriti mõnusaks tegi olemise see, et õues oli soe, küll mitte nii soe, et päris lühikeste riietega oleks saanud olla, aga hea. 

9. mai hommikul pidime varakult ärkama ja end korda tegema ning viima kohvrid rongijaama. Pärast seda sai peaaegu kaks tundi loksuda bussis, et Etnale sõita. Vaade läks kogu aeg aina ilusamaks. Kohale jõudes läksime tõstuki või mingi taolise monstrumiga kõrgemale ja sealt edasi kõndisime kõik see aeg jala. Hästi tore matk oli. Ma arvasin algul, et ega ma kaugele ei jõua, kuna pole ju väga matkaja, aga jõudsin. Pärast olid küll jalad päris läbi, aga ma arvan, et see matk oli seda väärt. Näha sai palju. Eriti ilusad oli meie riided ja jalanõud pärast matka. Siin kohal mainiks ära õpetaja Edda jalanõu, mille puhul räägib pilt rohkem, kui 1000 sõna. :-) 

Varsti olimegi Catanias tagasi ning mõte sellest, et üsna pea oleme oma peredes tegi tuju veel rõõmsamaks ning samas olime kõik elevil. Lennujaamas, kui me ootasime Hispaania ja Türgi õpilasi, saime me end natuke kasida ja mina viskasin oma tossud ka ära. Harjutasime veel oma ettekannet ning puhkasime väsitavast, kuid väga toredast matkast. Kusjuures, seal tundus see ootamine nii ilmatu pikk aeg, aga järsku olime juba bussis ning sõitsime kõikide õpilastega sealse kooli poole ning nägime oma peresid, kes olid meile vastu tulnud. Tüdruk, kes oli minu välja valinud, ehk kelle juures ma ööbisin, oli Giorgia. Oma sealsesse koju sõites ma ei osanud ühtegi sõna öelda, kuna kõik oli nii ruttu toimunud. Ega tüdruku ema ja tüdruk ise ka väga ei osanud midagi öelda. Koju jõudes tutvustasid nad mulle, kus midagi asub ning  sain end korda teha ja siis magama minna. 

Hommik oli tuduvalt parem kui õhtu. Vanaema tuli kohe musitama ja seletama, et kes ta on, mis oli tegelikult omamoodi armas. Ema tõi meile kohvi voodisse ning siis palus meid sööma. Ma olin väga üllatunud, sest ma tegelikult poolenisti alles magasin kui kõik see tegevus toimus. Peres oli veel isa, noorem õde ja väike vend . 
Meil oli kaks tundi aega, et end korda seada ja minna kooli juurde ning tutvuda teistega. Kooli juures tuli mul trobikond poisse juurde ja hakkasid seletama, et nad kõik on vabad ja vallalised, ma ei saanud üldse aru, miks mind peaks see huvitama, aga ütlesin neile sellepeale ainult, et ma ei soovi kedagi, kuigi nende arusaamine võttis aega veidi. 

Meie esitlus läks hästi ning enim meeldis mulle Türgi õpilaste video. See avaldas tõesti minu puhul muljet, kuidas inimesed tegelikult raiskavad vett meeletus koguses. Meil oli peale seda 3h vaba aega ning saime käia jalutamas. Võtsime oma kamba kokku ning läksime kõik mere äärde. Parki mindi ka veel, kuhu ma ei läinud, sest mulle pakkus meri rohkem huvi - see jahutas. Õnneks jäi minuga sinna veel kaks õpilast. 
Pärast oli veel meil matk, mis mind väsitas päris ära, aga õnneks taastus mu energia ruttu ning me läksime koju. Toimetasime oma asjad ära ning siis läksime välja, kus selgus, et kõik õpilased ei tulegi, eestlastest olime ainult mina, Kelly ja Hans( magas tagatoas) . Ülejäänud olid lihtsalt osad Itaalia õpilased ning mõned hispaanlased olid ka. Mängisime seal erinevaid mänge ning sõime kolme erinevat toitu : pitsa, mingit saia ja veel oli mingi asi, mida ma ei oska kirjeldadagi, sest selle proovimiseni ma ei jõudnud.

11. mail esinesid itaallased meile veel ühe etendusega vms ning enne seda käisime mööda linna.  Pärast sõime ühes restoranis, kus ma ei jõudnud ühtegi portsu lõpuni süüa, sest need olid nii suured. Kaks rooga ning siis tuli tort. Mulle tegelikult igati meeldisid need toidud ning jäin väga rahule, kuigi mul oli veidi paha olla. 

Käes oli hetk, mida me olime ammu oodanud, nimelt saime ujuma. Väga värskendav oli. Algul oli pisut külm, kuid siis juba nii hea. Lausa väga hea oli keset tapvat kuumust ujuma minna. Hiljem jalutasime veel ringi ning lõpetasime pitsat süües. Kokku oli neli pitsat. Ma sõin esimest  ainult ning teist veidi proovisin. Muidugi pärast tuli välja, et viimane oli kõige parem, aga nüüd on põhjust tagasi minna ning ära proovida see. :D

12.mai ehk siis meie viimane päev, mil saime veel kõik koos olla, ostus väga toredaks. Käisime põnevates kohtades ning eriti meeldis mulle see pikk paadisõit. Sõidaks kohe veel. :D. Igatahes, seal me nägime papüürust ( ei oska kirjutada ) ning meile räägiti selle jõe kahte legendi, millel meie paadisõit toimus. 
Siis aga tuli oma jalad tagumendi alt välja võtta, kuna nüüd saime veel linna vahel kõndida ning näha erinevaid ehitisi. Samas me kõndisime ka restorani poole, jälle sööma. Enim maitses teine roog, milleks olid friikartulid kanafileega, ma eeldan, et see oli filee. Pole ka ime, kui valesti arvan. Itaallastele pakkus nalja see, kuidas ma spagette sõin. Tegelikult väga ei erinenudki nende moodi söömisest, lihtsalt nende arust oli veider võtta spagetid kahvli peale ja siis õhus kerida. Nemad teevad seda nii, et tirivad paar-kolm spagetti eemale ja siis kerivad seda taldriku peal. Suur vahe, aga vähemalt oli lõbus, kuigi mu tegevust fillmiti ja see polnud nii lõbus :p . 

Pärast jalutasime veel veidi ringi ning tagasi bussi ja siis sõit kooli juurde, kus pidime koju minema ning end valmis panema, sest õhtul saime kõigiga veel omavahel kokku. 
Õhtu oli väga lõbus, kuigi pisaraterohke ka lõpus, sest olid jäänud mõned tunnid meie lahkumiseni ning see tegi meid kõiki kurvaks. 

13. mai, see saatuslik ja kurb hommik, mis tuli üle elada üht- või teistmoodi. Nii , kui me sinna parki jõudsime, hakkasid kõik pisaraid valama. Mina valasin pisaraid, Girogia, kõik õpilased. Tegelikult oli kurb tulla ära kõigi nende juurest, kellega oled nii ruttu väga headeks sõpradeks saanud. Samas tuleb olla õnnelik, et meil on olnud nendega võimalus kohtuda. Buss viis meid Augustast ( mis oli saanud juba koduks) Catania lennujaama, kus saime veel natuke aega hispaanlastega rääkida.  
Üsnapea oli kell 9 ning me saime oma kohvrid ära anda ning läbida turvakontrolli, et alustada reisi koju tagasi. Nüüd oli Hansu kord täita ämbrit, kuna tema kotti oli jäänud päikesekreem, mis tuli nüüd ära visata . 
Bergamo lennujaamas saime osta endale veel igasuguseid asju, mida hing ihaldas, kui veel oli kellelgi raha järgi. Kogu see shoppamine tegelikut parandas mingil määral tuju, kuna sai omavahel igasuguseid nalju teha ning rääkida asjadest, mis meeldisid kõige rohkem. 

25 minutit varem maanudsime me oma kodumaal, mis tegelikult polnud üldse rõõmus uudis. Selles mõttes ,et muidugi oli tore, et me õnnelikult maandusime, aga kurb oli sellepärast, et reis oli läbi saanud. 
Kokkuvõtteks võin öelda, et sellise seltskonnaga nagu me käisime nüüd Sitsiilias, käiksin ma kõik riigid arvatavasti läbi, sest meil oli väga tore ja lahe seltskond. Minu teada polnud meil ühtegi tüli ega midagi, mis oleks kedagi tujust välja viinud vms. Meie reis oli igati korda läinud ning minu muljed sellest kõigest on väga positiivsed. :)

* Mainin ära, et Maarja-Liis oli vist kõige õnnelikum, kui Eesti jõudsime, kuna siinne liiklus on temale meelepärasem, kui Itaalias. ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.