Otsing sellest blogist

Tõlge

9.10.11

2. päev

 
Pärast hommikusööki MTK sööklas juhatasime külalised koolimajja, et tutvustada neile oma õpilasi, õpetajaid ja töökorraldust. Külalised olid toredalt uudishimulikud ja tundsid meie kooli vastu suurt huvi. Tihti hakati lühikeste vastuste asemel vahetult arutama ja kogemusi jagama. See oli tore. Direktor Toivo tutvustas puutetahvli kasutamist ja õp Evelyn näitas hiljem õpetajate toas e-kooli toimimist. Sellist online koolipäevaikut pole veel nende koolides. Külalised hindasid meie töötingimused heaks ja hindasid õpetajate ning juhtkonna püüdlust sisustada oma klasse rohkemate vahenditega kui ainult tahvel-toolid-lauad. Eriti panid nad tähele näiteks füüsikaklassi või käsitööklassis olevaid esemeid, mistõttu nimetasid nad neid muuseumklassideks. Tähele pandi ka meie koolikella. Vahetunde peeti lärmakateks, kuigi saadi aru, et ilmastiku tõttu pole meil tavaks igal vahetunnil õues käia. Lõunariikides on see loomulikum. Lõunasöögiks oli maitsev kalasupp, millega jäädi väga rahule. Pärast tervituskonserti suundusime õpetajate tuppa, et alustada oma aruteludega. Sissejuhatuseks tegid kõik koolid esitluse enda riiki, kooli või piirkonda tutvustaval teemal. Eestlased  rääkisid  Eestist üldiselt, itaallased olid korraldanud väikese       vee-teemalise fotokonkursi, Türgi õpetajad näitasid pilte ja slaide Türgist ja oma imeilusast Cappadocia piirkonnast; prantslased keskendusid samuti oma piirkonnale. Elevust tekitasid prantslaste õpilaste tehtud multifilmid. Hispaanlaste esitlus Galicia maakonnast oli samuti huvitav ning lõppkokkuvõttes oli õpetajatetuba täis elevust, sest kõneallolev projekt kätkeb ju kõikide selliste huvitavate piirkondade lähemalt tundma õppimist. Vahepeal käisime kodundusklassis kohvipausil, kuhu partnerriigid lisaks meie ettevalmistatud suupistetele olid kaasa toonud omi. Õhtul suundusime Mukri rabasse jalutuskäigule, kuigi tibutas vihma. Lõppkokkuvõttes oli see õige otsus ikkagi minna, sest Raplamaad ilma rabata tutvustada pole võimalik. Õhtusöögil võtsime päeva kokku. Sedakorda Meie pubis.

Fotod: Miguel Perez

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Partnerkoolidest

EESTI: Kehtna Põhikool asub 1200 elanikuga keskuses. Meie lähedal pole suuri linnu, kuigi pealinn Tallinn on vaid 60 kilomeetri kaugusel põhjas. Meid ümbritsevad metsad, rabad, põllumaa ja seetõttu tähelepanu pööramine loodusõppele ja keskkonnale on meie jaoks oluline. Meie koolile on omistatud Roheline lipp ja tervistedendava kooli tiitel. Sel õppeaastal õpib 155 õpilast ja töötab 20 õpetajat. Õpilased on vanuses 7-17.

ITAALIA: Liceo Classico "Megara" con sezione scientifica annessa on keskkool 14-19-aastasele. Peamiselt pakutakse kolme erinevat suunda: klassikaline, loodusainete ja sotsiaalainete suund. Koolis õpivad peamiselt Augusta linna õpilased. Augusta on äärelinnaks lähedal asuvale Siracusale - üks vanimatest ja olulisematest Kreeka kolooniatest Sitsiilia saarel. Õpilased kuuluvad "Legambiente" programmi, mis on riiklik juhtiv keskonnaalane koolidele hariduslikke programme pakkuv organisatsioon. Augusta asub mere ääres, seal on palju veeteid, jõgesid ja tiike.

PRANTSUSMAA: College Claude Bernard asub Grand-Quevillys - 30 ooo elanikuga äärelinn. Lähedal asub 400 000 elanikuga Rouen. Piirkonnas on tänasel päeval vähe tööstust kuna suur keemiatehas ja Renault autodetehas on sealse tegevuse lõpetanud.

TÜRGI: Tepeköy Ilkögretim Okulu on riiklik kool, kus õpivad 7-15-aastased, alustades eelkoolist ja lõpetades 8.klassiga. Tegemist on maakooliga 226 õpilase ja 18 õpetajaga. Kool asub Nevsehiris (Cappadocia piirkond). Oluliseks majandusharuks on põllumajandus. Piirkonnas napib vett ja nad soovivad suurendada oma keskkonnasõbralikku suhtumist oma loodusvaradesse.

HISPAANIA: IES Concepcion Arenal on 70 000 elanikuga Ferroli linnas asuv kesk- ja ametikool. Ferrol paikneb Atlandi ookeani ääres maakonnas nimega Galicia, Loode-Hispaanias. Koolis on 85 õpetajat ja 700 õpilast põhihariduse osas (12-16-aastased), keskhariduse osas õpivad 16-18-aastased, lisaks veel ametit õppivad noored ja täiendkoolituses osalejad.